073-374-6880

בניית ממ"ד ללא היתר בעקבות מלחמת חרבות ברזל

בעקבות מלחמת חרבות ברזל ובשל הדחיפות הרבה בצרכי מיגון של תושבי הארץ, פיקוד העורף ומנהל התכנון אישרו חוק שיאפשר לקבל אישור לבניית ממ"ד (מרחב מוגן דירתי) בבתים צמודי קרקע תוך 14 ימי עבודה בלבד.

כיצד השתנה החוק לגבי בניית ממ"ד ללא היתר?
המסלול החדש הוא הוראת שעה לתקופה של שנה, המאפשרת לקבל אישור להוספת ממ"ד במבנים ללא מיגון תקני, שאינם עולים על שתי קומות וביחידות דיור שאין מעליהן או מתחתיהן יחידת דיור נוספת. במסגרת החוק, ניתן להוסיף ממ"ד בשטח 9 מ"ר נטו (ללא קירות).

את הגשת הבקשה לפיקוד העורף יכול לבצע עורך בקשה בלבד, שבאחריותו לוודא שהתכנון המוצע עומד בתקנות ומותאם לתוכניות החלות על האזור.

לאחר קבלת אישור פיקוד העורף, יש להתחיל בבניית הממ"ד. מרגע סיום הבנייה, יש לדווח לוועדה המקומית בתוך 45 ימים ולהגיש להם את הבקשה "בתהליך פטור מהיתר".

באילו ישובים רלוונטי הפטור מהיתר בניה?

הפטור מהיתר בניה לממ"דים רלוונטי לכל אזור/יישוב במדינה.

סיכום

משרדנו מתמחה בתכנון, רישוי ובניית ממ"דים, תחילה אנו מכינים 'דוח היתכנות' שבמסגרתו אנחנו עוברים על הנתונים של המגרש, על ההיתרים הקיימים, על הקווי בניין והצורניות של המגרש וזאת כדי לוודא היכן ניתן למקם ולתכנן את הממ"ד כדי שיעמוד בתקנות הפטור.

במידה ואתם מעוניינים להוסיף ממ"ד לבית, חשוב לעשות זאת עם משרד שמכיר ומתמחה בהגשות לפיקוד העורף ולוועדה המקומית, משרד שידע לתכנן במסגרת החוק ויכול להבטיח בנייה מהירה ויסודית עם קבלנים מומלצים.

אצלנו במוזס רישוי ותכנון, תוכלו לקבל את כל החבילה – תכנון ממ"ד ואישורו מול פיקוד העורף, הגשת הליך פטור מהיתר לוועדה המקומית, ובניית הממ"ד עד קבלת מפתח בזמן קצר.

צרו איתנו קשר עוד היום לקבלת פרטים נוספים ושיחת ייעוץ לתוספת ממ"ד/ מיגונית/ ממ"ד יביל/ ממ"מ/ ממ"ק, אנו נדאג לתת לכם את השירות הטוב ביותר!

קוביית רישוי עסקים

השאירו פרטים ואחזור אליכם בהקדם

דילוג לתוכן