073-3746060

חקלאות ובעלי חיים

רישוי עסקים חקלאות ובעלי חיים

חוק רישוי עסקים מחייב סוגי עסקים מסוימים לקבל רישיון על מנת לפעול באופן חוקי. בכל רשות מקומית יש מחלקת רישוי עסקים שהיא אחראית להנפיק את רישיון העסק לאחר קבלת כל האישורים והמסמכים המעידים כי העסק הינו מקום בטוח  עבור הציבור. על מנת להוציא רישיון עסק עבור תחומי חקלאות ובעלי חיים, יש לעמוד בתקנות החוק המחייבות מספר אישורים מטעם גופים שונים כגון משטרת ישראל, מכבי אש, משרד איכות הסביבה, המשרד לתכנון ובנייה.

חוק רישוי עסקים בחלאות מחייב את בעל העסק בעמידה בתקנות העוסקות במניעת מחלות של בעלי חיים וזיהום של מקורות מים כתוצאה משימוש בחומרי הדברה, דשנים, תרופות ועוד. בתחום החקלאות התקנות נועדו למנוע התפרצות של מחלות המועברות על ידי בעלי חיים ועלולים לסכן חיי אדם. כמו כן בחקלאות משתמשים בחומרי הדברה שעלולים לחדור למקורות מים ולגרום לזיהום.

חברות המבצעות הדברה חקלאית באמצעות כלי טיס או בכל דרך אחרת צריכים לקבל אישור מגורמים שונים כגון המשרד להגנת הסביבה ומשרד העבודה שבודק את תנאי העסקת העובדים בענייני בטיחות מאחר שהעובדים נחשפים באופן תדיר לחומרי הדברה רעילים.

תיאור התקנות לרישוי עסקים בתחום החקלאות ובעלי חיים

  • התקנות מתייחסות להפעלת העסק כאשר כל החומרים הרעילים מוחזקים באישור בהתאם להיתר מסוים, היתר השימוש או המכירה של חומרים מסוכנים אינו נדרש במידה והכמות והריכוזים של החומרים פטורים מקבלת ההיתר.
  • בעל העסק מחויב להכין גיליון בטיחות שבו יש פירוט של כל מסוכן, כמו כן בעל העסק מחויב למסור העתק של גיליון הבטיחות לכל מכירה. כמו כן החומר חייב להיות ארוז ובעל תווית מקורית בעת המכירה.
  • בעל העסק חייב לטפל בחומרים מסוכנים, חומרי הדברה שפג תוקפם, חומרים מקולקלים שנארזו בצורה פגומה או שאין עליהם את התווית המקורית.
  • בעל העסק מחויב בפינוי פסולת של חומרים מסוכנים.

 

הגשת בקשה לרישוי עסקים

  • יש לאסוף מידע להגשת הבקשה לרישוי עסקים הכולל הכנת מסמכים על פי דרישת הרשות המקומית כגון אישורים של משטרת ישראל, מכבי אש וכ"ו. יש לבצע מדידה של הנכס על ידי אדריכל מומחה בתחום. יש לבצע תכנון או הכנת בקשה לרישיון העסק.
  • לאחר מכן יש להפקיד את המסמכים במחלקת רישוי עסקים, יש לשלם את אגרת הבקשה לרישיון.
  • יש לבצע את הבדיקות הנדרשות לבית העסק כגון בדיקת מהנדס ואדריכל.
  • יש להעביר את המסמכים לגורם המאשר עד לקבלת האישור הסופי.

 

מוזס רישוי ותכנון, הינו משרד העוסק בקידום הליכי רישוי, לרבות רישוי עסקים מכל סוג שהוא. בטיפול המשרד כיום מגוון עסקים בתחום חקלאות ובעלי חיים. ההבדל המהותי בין  הטיפול של מוזס רישוי ותכנון ממשרדים אחרים נעוץ בעובדה שמשרדנו מטפל בכל הליכי הרישוי על כל היבטיו מול גופים ומוסדות שונים לרבות משרד הבריאות, משרד העבודה ורווחה, המשרד להגנת הסביבה, משטרת ישראל, כיבוי אש ועוד.

נוסף על כך, מוזס רישוי ותכנון הינו משרד אשר עבר הכשרה מאסיבית במערכת רישוי זמין עם תחילת המעבר למערכת המקוונת בשנת 2016. נכון להיום, המשרד הוא אחד המשרדים השולטים במערכת רישוי זמין ברמה הגבוהה ביותר בארץ. מערכות המשרד מותאמות כולן למערכת רישוי זמין ומאפשרות התנהלות שוטפת ומדויקת מול רשויות הרישוי השונות. משרדנו מציע בדיקת היתכנות באופן מידי.

פנו אלינו עוד היום ונבדוק עבורכם אם העסק שאתם מעוניינים בהקמתו ניתן להכשרה באותו נכס, מה ההליך במסגרתו ניתן להוציא את רישיון העסק ומהו הזמן הצפוי להשלמת ההליך. פנו אלינו עכשיו וקבלו עוד היום דו"ח היתכנות והצעת מחיר.

קוביית רישוי עסקים

השאירו פרטים ואחזור אליכם בהקדם

דילוג לתוכן