073-3746060

תעשייה מלאכה כימיה ומחצבים

הקמת  עסק חדש בתחומי התעשייה, המלאכה, כימיה ומחצבים כרוכה בתהליכים בירוקרטיים, הכוללים פתיחת תיקים מול גופים ממשלתיים והוצאת רישיון עסק. רישוי עסקים נועד להגנה על העובדים והתושבים בקרבת העסק, כמו כן התקנות מיועדות לצורכי הגנת הסביבה ומניעת מפגעים וטרדות של הציבור בסביבת העסק.

הקמה והפעלה של העסק בצורה בטיחותית תוך מניעה של מצבי סיכון לשלום הציבור בעסק ובסביבתו, מניעת הידבקות במחלות הנגרמות מהתפשטות של חיידקים, נגיפים, בעלי חיים וזיהום מים, הבטחת בריאות הציבור ותנאי תברואה נאותים ואכיפת חוקי התכנון והבנייה.רישוי עסקים בתחום התעשייה, המלאכה, כימיה ומחצבים מצריך מבעל החברה או העסק ארגון של מערך בטיחות הכולל בתוכו תקנות המיועדות לצורך בטיחות בעבודה.

תיאור התקנות לרישוי עסקים לתעשייה, מלאכה, כימיה ומחצבים

  • הנחיות לגבי אחסון חומרים מסוכנים, אחסון נפט ועוד רחוק ממקור אש וחום, כמו כן בעל העסק מחויב להתקין שילוט מתאים.
  • בעל העסק מחויב למנות ממונה בטיחות לאחר אישור מפקח עבודה אזורי על המינוי.
  • בעל העסק מחויב לנהל גיליון עבודה של כל חומר מסוכן הנמצא בשימוש בעסק (SDS) , כל חומר מסוכן מחויב להיות מסומן על ידי תווית או שילוט מתאים. תקנות הבטיחות כוללות הנחיות להפעלת דוד קיטור, באופן שלא יסכן את העובדים. עיבוד של חומרים רדיואקטיביים מחייב מינוי של ממונה קרינה וקיימות מגבלות על השימוש בחומרים אלו בהתאם לחוק.
  • בעל העסק מחויב לטפל בתנאי תברואה נאותים עבור העובדים בעסק, הכוללים אספקת מי שתייה שאושרו על ידי משרד הבריאות, טיפול בסילוק שפכים, סילוק פסולת ועוד.
  • בעל העסק מחויב בהתקנת אמצעי בטיחות כגון אמצעי כיבוי אש והצלה, אחסנה של חומרים מסוכנים והפרדתם בין חלקים השונים בעסק לצורך בטיחות העובדים, אזורי עמידים לאש, פתחי כניסה ויציאה עם שילוט מתאים, התקנת תאורת חירום, ציוד לכיבוי אש, מערכת מתזים, גילוי אש ועשן, מערכות מיזוג אוויר ועוד.
  • בעל העסק מחויב בדיווח ואחזקת מסמכים במקרים של תאונת עבודה, מחלת עובדים, תסקירי בדיקות ואישורים מטעם משרד הכלכלה והתעשייה על ממונה בטיחות, התקנת קיטור, אחסנת נפט ועוד.

מוזס רישוי ותכנון, הינו משרד העוסק בקידום הליכי רישוי, לרבות רישוי עסקים מכל סוג שהוא. בטיפול המשרד היום מגוון עסקים מתחום התעשייה, המלאכה, כימיה ומחצבים. הטיפול של מוזס רישוי ותכנון שונה בכמה היבטים ממשרדים אחרים, ההבדל המהותי נעוץ בכך שמשרדנו מטפל בכל הליכי הרישוי על כל היבטיו מול גופים שונים לרבות משרד הבריאות, משרד העבודה ורווחה, המשרד להגנת הסביבה, משטרת ישראל, כיבוי אש ועוד. נוסף על כך, מוזס רישוי ותכנון הינו משרד אשר עבר הכשרה מאסיבית במערכת רישוי זמין עם תחילת המעבר למערכת המקוונת בשנת 2016.

כיום משרדנו הוא אחד המשרדים השולטים במערכת רישוי זמין ברמה הגבוהה ביותר בארץ. מערכות המשרד מותאמות כולן למערכת רישוי זמין ומאפשרות התנהלות שוטפת ומדויקת מול רשויות הרישוי השונות. משרדנו מציע בדיקת היתכנות באופן מידי.

פנו אלינו עוד היום ונבדוק עבורכם אם העסק שאתם מעוניינים בהקמתו ניתן להכשרה באותו נכס, מה ההליך במסגרתו ניתן להוציא את רישיון העסק ומהו הזמן הצפוי להשלמת ההליך ותקבלו עוד היום דו"ח היתכנות והצעת מחיר.

קוביית רישוי עסקים

השאירו פרטים ואחזור אליכם בהקדם

דילוג לתוכן