073-3746060

משרד הבריאות רישוי עסקים

הוצאת רישיון עסק תקף היא חובה החלה כמעט על כל עסק במדינת ישראל, כשרובם המכריע של העסקים הללו כלל אינם קשורים למשרד הבריאות. יחד עם זאת, עסקים מסוימים ובמיוחד עסקים בתחום המזון, המשקאות, התרופות, הכימיה ועוד, נדרשים לאישורים מיוחדים מטעם משרד הבריאות כתנאי לקבלת רישיון עסק. יחד עם זאת, ספציפית לגבי משרד הבריאות רישוי עסקים הוא לא התחום בו עוסק המשרד. רישיון העסק ניתן לו לבסוף על ידי הרשות המקומית שבתחומה ממוקם העסק. אז איך קשור משרד הבריאות לכל הנושא של רישוי עסקים? על כך עונים לכם בשורות הבאות, המומחים של מוזס רישוי ותכנון אדריכלי.

 

משרד הבריאות רישוי עסקים – מה הקשר ביניהם?

רישיון עסק הוא למעשה אישור לכך שהעסק מתנהל על פי כל החוקים והתקנות החלים עליו. חוקים ותקנות אלה יכולים להשתנות מאוד מעסק לעסק, הן מכוח חוק רישוי עסקים והן מכוח של חוקים אחרים לגמרי כמו למשל חוק הנגישות לנכים או תקנות בטיחות אש. ישנם בתי עסק בהם מושם דגש מיוחד על הנושא של בריאות הציבור ובכלל זה בתי עסק העוסקים בתחום המזון והתרופות. בתי עסק אלה, פרט לרישיון העסק שעליהם להוציא מהרשות המקומית שבתחומה ממוקם העסק, צריכים גם לעבור תהליך רישוי ספציפי מול משרד הבריאות. תהליך זה מיועד להעניק להם למשל רישיון יצרן מזון עבור מפעלי מזון, או רישיון יצרן תרופות עבור מפעלי תרופות. גם בתי ממכר מזון ובתי אוכל מחויבים לעבור תהליך דומה מול משרד הבריאות לצורך קבלת האישורים הרלוונטיים להם. וכאן למעשה נוצר הקשר – הרשות המקומית תעניק רישיון עסק אך ורק אם העסק מחזיק את כל האישורים הנדרשים ממנו מטעם משרד הבריאות.

 

ואיך מוציאים את האישורים הנדרשים ממשרד הבריאות?

לשם כך יהיה עליכם להתנהל מול משרד הבריאות באופן ספציפי. משרד הבריאות יספק לכם קובץ עם כל התקנות וההוראות הרלוונטיות לבית העסק הספציפי שלכם, יבחן את ההתקדמות שלכם ואת העמידה שלכם בכל הדרישות ובמידה ואתם אכן עומדים בקריטריונים הנדרשים, תקבלו את האישור הנדרש ממשרד הבריאות. לאחר שסיימתם את השלב של משרד הבריאות רישוי עסקים, כעת יהיה עליכם לטפל בגזרה זו מול הרשות המקומית. בשלב הזה תתבקשו להראות גם את האישורים הנדרשים ממשרד הבריאות וגם אישורים נוספים כמו אישור בטיחות אש, אישור מהנדס וכדומה.

תהליכים אלה יכולים לעבור מאוד קל או מאוד קשה, תלוי במידת ההיכרות שלכם עימם. מאחר וסביר להניח שאין לכם היכרות בתהליכים עבודה מול משרד הבריאות רישוי עסקים, חברת מוזס רישוי ותכנון אדריכלי מציעה לכם ליווי צמוד ומקצועי לכל אורך התהליך, הן מול משרד הבריאות והן מול הרשות המקומית וכל רשות רלוונטית אחרת, ממנה אתם זקוקים לאישור לצורך קבלת רישיון עסק.

קוביית רישוי עסקים

השאירו פרטים ואחזור אליכם בהקדם

דילוג לתוכן