073-3746060

סטטוס רישוי עסקים

התהליך של הקמת עסק חדש הוא תהליך מורכב ומאתגר, שדורש המון תשומת לב, משאבים נפשיים וכספיים, זמן ומאמץ. בתוך כל אלה, רבים מבעלי העסקים אינם מוצאים את הזמן או את תשומת הלב הנדרשים על מנת להסדיר סוגיות רגולטוריות ובראשן הוצאת רישיון עסק. למעשה, בעלי עסקים רבים כלל אינם יודעים אם יש להם או אין להם רישיון עסק או אם העסק שהם רוצים לעשות תואם את השימושים המותרים בנכס. בדיוק עבור מקרים אלה נועד הכלי של סטטוס רישוי עסקים ובשורות הבאות יסבירו לכם המומחים של מוזס רישוי ותכנון אדריכלי על הכלי הזה.

 

מה זה סטטוס רישוי עסקים?

המדובר למעשה בתיאור של מעמד העסק מבחינה חוקית ביחס לחוק רישוי עסקים וחוק התכנון והבניה. כך למשל, אם אין לכם רישיון עסק וטרם הגשתם בקשה לרישיון כזה, הסטטוס שלכם יבהיר זאת בצורה מובהקת ויגדיר אתכם כעסק המתנהל באופן בלתי חוקי. במקרים רבים ניתן להגיש בקשה באופן די מהיר ולקבל סטטוס רשיון זמני, סטטוס זה מאפשר לבעל העסק לעבוד להפעיל אותו במשך שנה ובו זמנים לקבל רשיון סופי. אם הגשתם בקשה לקבלת רישיון עסק, הסטטוס שלכם ישתנה בהתאם ובכל שלב של בחינת הבקשה שלכם תוכלו להתעדכן בשינויים בסטטוס הבקשה באתר של הרשות המקומית או דרך האדריכל שהגיש את הבקשה, על מנת לבחון את סטטוס הבקשה עצמה ואיך מתקדם התהליך. במקרים רבים מאפשרת לכם הרשות המקומית לקבל רישיון עסק, אך מתנה זאת בביצוע פעולות מסוימות הנדרשות מכם על פי חוק, כמו למשל התקנת מערכת כיבוי אש או הסדרת דרכי גישה לנכים. במצבים אלה יוגדר עבורכם סטטוס רישוי עסקים של עסק חוקי ובעל רישיון, אך הסטטוס יכלול גם את העמידה שלכם בתנאים שהוטלו עליכם בהתאם להתקדמות שלכם בטיפול בתנאים אלה.

 

איך תוכלו לשפר את הסטטוס שלכם?

סטטוס רישוי עסקים הוא אינו גורם שעומד בפני עצמו, אלא בסך הכל משמש כתיאור למצב הנכס או הליך הרישוי. המשמעות היא שבכדי לשנות את הסטטוס שלכם במערכות הרשות המקומית, יהיה עליכם לשנות תחילה את המצב המהותי שלכם. כך למשל, אם אתם מוגדרים כעסק בלתי חוקי הפועל ללא רישיון עסק, יהיה עליכם להגיש בקשה לרישיון עסק, מה שכבר ישנה את מעמד העסק לעסק בתהליך הוצאת רישיון. בהמשך לכך, ייתכן שתתבקשו לבצע פעולות מסוימות על ידי הרשות המקומית כחלק מתהליך האישור של רישיון העסק עבורכם, וכל עמידה שלכם בדרישות שיוצבו בפניכם תשנה את הסטטוס ותקדם אותו אל עבר המעמד של רישיון מלא. מה שחשוב להבין הוא שאתם יכולים בכל רגע נתון לדעת מהו סטטוס רישוי עסקים עבור העסק שלכם ואת זה תוכלו לעשות מול הרשות המקומית או בסיוע גורם מקצועי המתמחה בתחום של רישוי עסקים.

מוזס רישוי ותכנון אדריכלי היא חברה ותיקה ומובילה, המסייעת לאלפי עסקים בכל רחבי הארץ בהוצאות רישיון עסק, הגשת בקשות לרישיון עסק וניהול ההתקשרות מול הרשויות המקומיות הרלוונטיות. אם אתם רוצים לקדם את העסק שלכם אל עבר סטטוס רישוי עסקים של עסק מורשה, הצוות המקצועי של מוזס רישוי ותכנון אדריכלי הוא בדיוק הכתובת עבורכם.

קוביית רישוי עסקים

השאירו פרטים ואחזור אליכם בהקדם

דילוג לתוכן