073-3746060

תקנות רישוי עסקים אחסנת נפט

בין כלל העסקים הפועלים בארץ, ישנם כמה וכמה סוגי עסקים שבהם ניתן דגש רב הרבה יותר על הנושא של רישוי עסקים. הכלל הוא שככל שהפעלת העסק מייצרת פוטנציאל גבוה יותר לפגיעה בבטיחות או בריאות הציבור, כך ידן של הרשויות על אותו עסק תהיה כבדה יותר. העניין הוא שגם התקנות המגדירות את חובות העסק בקטגוריה זו של עסקים, הן מחמירות יותר וקפדניות יותר, מה שמקפיץ את האתגר שלב אחד קדימה. בשורות הבאות, מספרים לכם המומחים של מוזס רישוי ותכנון אדריכלי על הנושא של תקנות רישוי עסקים אחסנת נפט כדוגמא קלאסית לעסק כזה.

 

מדוע נדרשות תקנות מיוחדת לאחסנת נפט?

על פי החוק בישראל, חוק רישוי עסקים, כמעט כל עסק בישראל מחויב בהוצאת רישיון עסק. רישיון עסק זה ניתן בהתאם לעמידת העסק בקריטריונים המוגדרים בחוק. קריטריונים אלה מוגדרים אמנם במסגרת חוק רישוי עסקים, אך בעיקר במסגרת צו רישוי עסקים של שר הפנים ותקנות רישוי עסקים. בין הקריטריונים השונים ניתן למצוא כאלה שחלים באופן גנרי על כלל העסקים וכאלה שמיועדים לבתי עסק מסוימים בהתאם למאפייני הפעילות שלהם. במקרה של אחסנת נפט מדובר בנושא חריג הדורש תקנות ייעודיות והסיבות לכך הן ברורות – אחסנת נפט יכולה לגלם בתוכה סיכון עצום, הן לעובדים במקום והן לציבור הרחב, ולכן ישנה חשיבות רבה לפיקוח צמוד ומחמיר יותר על התנהלות העסק וזה בדיוק מה שעושות תקנות רישוי עסקים אחסנת נפט. תקנות דומות חלות גם על בתי עסק העובדים עם חומרים מסוכנים אחרים כמו אלכוהול, חומרים כימיים, חומרי נפץ, זיקוקים וכדומה.

 

במה עוסקות תקנות אלה?

כאמור, תקנות רישוי עסקים אחסנת נפט הן לא התקנות היחידות שחלות על עסקי אחסנת נפט, אלא בנוסף לתקנות הגנריות שחלות על כלל העסקים. בהתאם לכך, תקנות אחסנת נפט עוסקות אך ורק בנושא הספציפי סביב בטיחות אחסנת הנפט. בכלל זה מפרטות התקנות את כמויות הנפט המרביות שניתן לאחסן, אופן האחסון, אמצעי בטיחות, מערכות כיבוי אש, תרגולות כיבוי אש ובטיחות אש בכלל, גידור ובטיחות, מרחק מינימלי ממקום מיושב וכן הלאה. תקנות אלה מיועדות להבטיח שהעסק מתנהל בצורה בטוחה ומהווה סיכון מינימלי עד כמה שניתן לציבור הרחב ולעובדיו.

הוצאת רישיון עסק על פי תקנות רישוי עסקים אחסנת נפט מהווה אתגר לא קטן, שאותו כדאי לצלוח בליווי גורם מקצועי המתמחה בתחום של רישוי עסקים ורצוי גם בתחום הספציפי של רישוי עסקים העובדים עם חומרים מסוכנים כמו נפט. חברת מוזס רישוי ותכנון אדריכלי מתמחה בתחום זה מזה שנים רבות, ולאורך השנים סייע לעשרות ומאות בתי עסק מיוחדים כאלה לצלוח את האתגר של רישוי העסק גם כאשר התקנות החלות עליו הן דרקוניות ממש ללא שום מקום לפשרות.

קוביית רישוי עסקים

השאירו פרטים ואחזור אליכם בהקדם

דילוג לתוכן