073-3746060

תקנות רישוי עסקים בתי אוכל

בין כלל סוגי בתי העסק, בתי אוכל ומפעלי מזון הם בין העסקים שנדרשים לרמת הרישוי הגבוהה ביותר ולא לחינם. המדובר בבתי עסק, שאופן ההתנהלות והניהול שלהם יכול להשפיע בצורה דרמטית על בריאות ובטיחות הציבור ולכן מבקשות הרשויות לפקח על בתי עסק אלה בצורה הדוקה ויסודית יותר. הכלי המרכזי העומד לרשות הרשויות בכדי לבצע את הפיקוח הנדרש הוא רישיון עסק ורישוי ספציפי לבתי אוכל. כל אלה נקבעים הן במסגרת חוק רישוי עסקים, הן במסגרת הצו לרישוי עסקים והתקנות לרישוי עסקים והן במסגרת תקנות רישוי עסקים בתי אוכל, שהן תקנות ייעודיות עליהן מספרים לכם בשורות הבאות המומחים של מוזס רישוי ותכנון אדריכלי.

 

מהן תקנות רישוי עסקים בתי אוכל?

כל בית עסק העוסק במזון, בין שלצורך ייצור מזון ובין שלצורך מרכז או הגשת מזון מחויב לעמוד בתקנות ספציפיות העוסקות בנושא של בטיחות מזון. תקנות אלה, הקרויות תקנות רישוי עסקים בתי אוכל, עוסקות במגוון קריטריונים ובכלל זה שטח המקום, סידור המקום, אוורור, איטום, ניקוז, חיפוי קירות, הסדרת חדרי שירותים ומים חמים, הפרדה בין חומרי גלם ומוצרים מוגמרים, חומרי הגלם מהם עשויים כלי ההגשה וכלי העבודה בכלל, שילוט, רמת ניקיון ועוד שורה של קריטריונים, המתמקדים כולם בנושא של בטיחות המזון.

 

האם תקנות אלה מחייבות לצורך רישוי העסק?

התשובה היא בהחלט כן. במקרה של יצרני מזון, נדרש מהעסק להוציא רישיון יצרן מזון מיוחד מטעם משרד הבריאות. רישיון זה מהווה תנאי הכרחי לצורך קבלת רישיון העסק מהרשות המקומית על פי חוק רישוי עסקים. במקרה של בתי אוכל או חנויות לממכר מזון, שאינן עוסקות בייצור מזון, לא נדרש רישיון יצרן אך בתי עסק אלה בהחלט נדרשים לעמוד בשורה של תקנות רישוי עסקים בתי אוכל כחלק מהתהליך הכולל של רישוי העסק.

 

הרבה עסקים בישראל אינם מתנהלים עם רישיון עסק – מדוע אתם דווקא כן צריכים?

ובכן, זה נכון שישנם המון בתי עסק בישראל שמתנהלים ללא רישיון עסק, אלא שהרשויות עצמן מטילות משקל שונה על סוגים שונים של עסקים ועמידתם בדרישות החוק. במקרה של עסקי מזון מכבידות הרשויות את ידן על בתי העסק ובצדק. המטרה היא להבטיח את בריאות הציבור, למנוע תחלואה ואפילו מוות בגין טיפול לקוי במזון או ביצוע מהלכים בלתי חוקיים במסגרת העסק. על כן, גם אם חנות הציוד המשרדי שלידכם אינה מחזיקה רישיון עסק, זה לא אומר שגם אתם יכולים להתעלם מהחובות המפורטות במסגרת תקנות רישוי עסקים בתי אוכל.

חברת מוזס רישוי ותכנון אדריכלי מעניקה לכם ליווי צמוד בכל התהליך של הוצאת רישיון עסק בתחום המזון ובכלל זה מסייעת לכם להתאים את העסק לדרישות הקונקרטיות וכמובן להגיש את הבקשה ולנהל אותה מול הרשויות הרלוונטיות לרבות משרד הבריאות.

קוביית רישוי עסקים

השאירו פרטים ואחזור אליכם בהקדם

דילוג לתוכן