073-374-6880

הגשת בקשה למידע – כל מה שאתם צריכים לדעת

תיקון 101 לחוק התכנון והבניה קובע כי הליך רישוי מתחיל בהגשת בקשה למידע להיתר. מידע להיתר יכלול הוראות והנחיות לכל שלבי הליך הרישוי ומידע ממוקד עבור העבודה המבוקשת. מידע זה ירוכז בתוך תיק מידע אשר יתקבל מהועדה המקומית לתכנון ובניה המוסמכת והאחראית על אותו אזור של הבקשה. חשוב לציין כי ללא תיק מידע לא ניתן  לבקש היתר בניה.

אז איך מגישים את הבקשה למידע ומה נדרש לצורך ההגשה? כמה זמן לוקח לקבל את המידע ולכמה זמן המידע הזה תקף? להלן כל מה שאתם צריכים לדעת על הצעד הראשון בדרך לקבלת היתר בניה.

 איך מגישים את הבקשה למידע?

בקשה לתיק מידע מוגשת ע"י עורך הבקשה לוועדה המקומית לתכנון ובניה באמצעות מערכת "רישוי זמין"– מערכת ממשלתית, מקוונת להגשת מסמכים וניהול תהליכי רישוי. עורך הבקשה הוא מי שמוסמך בהתאם לתקנות המהנדסים והאדריכלים להגיש לרשות המוסמכת תכנית כמשמעותה בתקנות חוק התכנון והבניה דהיינו, עורך הבקשה יכול להיות אדריכל, מהנדס, הנדסאי אדריכלות או הנדסאי בניין.

אילו מסמכים נדרשים לצורך ההגשה?

לפי תקנות הרישוי, לבקשה למידע יש לצרף את המסמכים הבאים:
1. מפת מדידה טופוגרפית חתומה ע"י מודד מוסמך וערוכה לפי תקנות המדידות (מדידות ומיפוי), תשע"ו-2016, על המפה להיות מעודכנת מקסימום לשנה אחורה.

תקנה 13א בתקנות התכנון והבניה (רישוי בניה), תשע"ו- 2016 קובעת תנאים לפטור ממפת מדידה, כדלקמן:
"המהנדס רשאי לפטור את מבקש המידע להיתר מהגשת מפת מדידה להיתר, במקרים שהבקשה למידע להיתר היא בנוגע להקמת תוספת לבניין קיים, בלא חריגה מהיקפו או בנוגע לשינוי שימוש בבניין קיים, בלא ביצוע עבודות פיתוח, וכן אם שוכנע כי בנסיבות העניין ניתן למסור את המידע בלא הגשת מפת מדידה להיתר, בהסתמך על בקשה להיתר בנייה לגבי המקרקעין שהוגשה בעבר ועל ההיתר שניתן לפיה."

2. תצלומי הנכס מכל החזיתות, בציון מועד הצילום.
חשוב שהתמונות יהיו ברורות, עדכניות סמוך להגשת הבקשה למידע, ויצוין מיקומו בנכס.

3. שובר תשלום אגרת מידע.
שרישה לתשלום מחושבת בהתאם למס' חלקות עבורן נדרש המידע.

4. מסמכים ותרשימים נוספים בהתאם לסוג העבודה המבוקשת.
למשל, צירוף תרשים מתאר במידה והמהנדס פטר את מבקש הבקשה מהגשת מפת מדידה להיתר.

איזה מידע מתקבל בתיק מידע?

תיק המידע יכלול מידע ממוקד לגבי העבודה המבוקשת, מבחינה מרחבית: התוכניות אשר חלות על המקום, זכויות הבנייה, השימושים המותרים, הגבלות הבנייה, ומידע על התשתיות. כמו כן, יוצגו בו כל הדרישות, ההנחיות והתנאים להמשך הליך הרישוי עד שלב תעודת הגמר.

כמה זמן לוקח לקבל את תיק המידע ולכמה זמן מידע זה תקף?

לוחות הזמנים המפורטים בחוק הינם מקסימליים, אי מענה יראו בבקשה כאילו נקלטה. לאחר קליטת הבקשה, רשות הרישוי מחוייבת להעביר מידע מלא ומפורט תוך 30 ימי עבודה.

לפני קליטת הבקשה- 5 ימי עבודה:
בדיקת עמידה בתנאים מוקדמים- 5 ימי עבודה.
בדיקת פרטי הבקשה ופרטי המגרש לרבות המסמכים, התצלומים והמפות/התרשימים.

לאחר קליטת הבקשה- 30 ימי עבודה:
1. הזנת מידע תכנוני והפצה לגורמים חיצוניים- 7 ימי עבודה.
2. הזנת מידע מגורמי חוץ- 15 ימי עבודה.
3. מענה, סיכום ומסירת מידע להיתר- 8 ימי עבודה (או יתרת הזמן עד לתום 30 הימים).
תיק המידע תקף לשנתיים מיום מסירתו.

 באיזה מקרה לא חייבים להגיש בקשה למידע?

ללא תיק מידע בתוקף, לא ניתן להגיש בקשה להיתר.
במידה והעבודה המבוקשת פטורה מהיתר בניה והינה במסגרת תיקון 101- תקנות התכנון והבניה (עבודות ומבנים פטורים מהיתר), תשע"ד-2014, לא נדרש תיק מידע.

סיכום

שלב המידע הינו שלב הכרחי בדרך להוצאת היתר בניה. רשות הרישוי מחוייבת לבדיקה על פי המידע שמסרה ללא אפשרות לדרוש תנאים נוספים ועורך הבקשה מחוייב לעמוד בהוראות ודרישות המידע, בקשה שאינה תואמת תצא מהמערכת.
רק לאחר קבלת המידע להיתר, ניתן לגשת לתכנון אדריכלי ולהכנת הבקשה להיתר שתכלול את כל הנדרש במסגרת המידע שהתקבל.

כבר בשלב המידע חשוב לפנות למומחים בתחום, פנו אלינו עוד היום ואנו נלווה אתכם החל משלב המידע ועד לקבלת ההיתר בדרך המהירה והמקצועית ביותר.

 

 

 

קוביית רישוי עסקים

השאירו פרטים ואחזור אליכם בהקדם

2 Permits landing page

מתכננים לבנות חדר חדש? להוסיף מרפסת, בריכה או ממ"ד לדירה? במוזס רישוי ותכנון נלווה אתכם כל הדרך מהתכנון ועד קבלת היתר הבניה עד להוצאת היתר

המשך קריאה »

Mamad landing page

מעוניינים להוסיף ממ"ד לבית?​ מוזס רישוי ותכנון אדריכלי כאן בשבילכם תהליך פשוט וללא בירוקרטיה לזמן חירום! בימים האלה אנחנו ב"מוזס" ממליצים לכם לבנות ממ"ד, בשביל

המשך קריאה »
דילוג לתוכן