073-374-6880

הוצאת היתר בניה בדיעבד – המדריך המלא

ברחבי הארץ ישנן לא מעט חריגות בניה מסיבות רבות ומגוונות, רבים מתחילים בפעולות בנייה ללא היתר בניה מוסדר, לפעמים מתום לב וחוסר ידע ולפעמים תוך נקיטת סיכון. חריגות בניה על פי החוק הינן עבירה פלילית הכרוכה בקנסות כבדים, יחד עם זאת, הרשויות כן מאפשרות לבצע תהליך של הסדרת המצב הקיין והוצאת היתר בניה בדיעבד עליו נסביר במאמר הבא.

מהו היתר בניה בדיעבד?

במקרים בהם התחלתם תהליך בניה ללא היתר בניה מסיבות כאלו ואחרות, הרשויות מאפשרות להסדיר את האישורים בתהליך שנקרא "הוצאת היתר בניה בדיעבד", בתהליך זה הוועדה המקומית בוחנת את הבקשה להיתר עבור מבנה שכבר נבנה או מבנה שנעשו בו שינויים ושוקלת האם לאשר את ההיתר המבוקש. יש לציין כי הבקשה תיבדק על פי אותם פרמטרים שעל פי הם נבדקת בקשה להיתר שהוגשה טרם התחלת הבניה. כמו כן, פתיחת תהליך של הוצאת היתר בניה בדיעבד לא ימנע מהרשויות לנקוט בתהליכים משפטיים כנגד אותו אזרח שביצע חריגות, אלא אם כן מדובר בהתיישנות חריגות בנייה.

חשוב לדעת כי כל עוד מדובר בחריגות לא משמעותיות הנטייה של הרשויות היא כן לאשר את היתר הבניה בדיעבד.

הוצאת בקשה להיתר בניה בדיעבד

הגשת היתרי בניה מראש ,הגשת היתרי בניה בדיעבד ובדיקת חריגות בניה הם תהליכים שמומלץ מאוד לבצע בליווי גורם מקצועי המתמחה בתחום הרישוי. ישנם כמה סוגים של חריגות בנייה והן תלויות בפרמטרים שונים כגון סטייה מתוכנית הבנייה הכוללת חריגה מקו בנייה קדמי, גובה המבנה ועוד. רבים מתחילים תהליך הוצאת היתר בניה בדיעבד כאשר במקביל נמצאים בתהליכים משפטיים, במקרים כאלו זמני הוצאת ההיתר הם קריטיים ומהותיים ולכן חשוב לסיים עם תהליך הוצאת ההיתר כמה שיותר מהר.

הגשת בקשה להיתר כרוכה בהגשת טפסים בירוקרטיים רבים, התנהלות שוטפת מול בעלי תפקידים שונים מהרשויות, הגשת אישורים רבים, התנהלות מול יועצים חיצונים ,הגעה פיזית לרשויות ובמקרי הצורך גם ניהול מו"מ מול ועד ערר. כל טעות יכולה להוביל לעיכוב רב ולהוצאות כספיות מיותרות, במיוחד כאשר מדובר בתהליך הוצאת היתר בניה בדיעבד, חשוב שהדברים יבוצעו בצורה מסודרת, מדויקת וישקפו את הקיים בשטח.

עלות הוצאת היתר בניה בדיעבד

עלות הוצאת היתר הבניה היא עלות משתנה שמושפעת מגורמים רבים, מי שמציין מחיר נמוך בטלפון הוא איש מקצוע לא מנוסה שמחסיר פרטים רבים.
באופן מאוד גס וכללי ניתן להגיד שעלות סטנדרטית להיתר או לתוספות בניה של עד 150 מ"ר, נעה בין 40,000– 50,000 ₪ בתוספת מע"מ כחוק, בפרויקטים בסדר גודל גדול יותר, יכול להגיע גם ל150,000 ₪.

סיכום

האכיפה של הרשויות הינה אינטנסיבית ונוקשה בכל הקשור לחריגות בניה ולכן במידה ויש לכן חריגות בניה רצוי להסדיר אותן בהקדם האפשרי טרם קבלת צו הריסה או צו הפסקת עבודה.

לפני שאתם מתחילים בתהליך, אנו ממליצים להתייעץ עם גורם מקצועי ולהיעזר בשירותיו, ליווי מקצועי של מומחה בעל ידע וניסיון בתחום הוצאת היתרי בניה בדיעבד הינו הכרחי לצורך הגשת הבקשה, ייעול התהליך וקיצור משך הזמן עד לקבלת ההיתר בדיעבד.

מוזס רישוי ותכנון הוא מהמשרדים הבולטים בתחום הרישוי בארץ, זמני קבלת ההיתר במשרד מוזס הוא כמחצית מהזמן הממוצע המפורסם על פי לשכת האדריכלים.
פנו אלינו עוד היום ואנו נדאג שתקבלו היתר בניה בדיעבד בפרק הזמן הקצר ביותר, כי זאת המומחיות שלנו, וזה החיסכון בזמן ובכסף שלכם.

קוביית רישוי עסקים

השאירו פרטים ואחזור אליכם בהקדם

דילוג לתוכן