073-374-6880

מה ההבדל בין שטח עיקרי ושטח שירות?

פתיחה קצרה

לכל חלקה יש תב"ע אשר מנחה וקובעת מה מותר לבנות בחלקה, בנוסף התב"ע מגדירה את כמויות השטחים הבנויים המותרים בחלקה. יש להבחין בין 2 סוגים של שטחי בניה, שטח עיקרי ("ראשי") – המטרה העיקרית של הנכס (מגורים, מטבח, חדרי שינה וכד') ושטח שירות ("משני")- שטח שמשרת את המטרה העיקרית, חניות, ממ"ד וכו.

 

מהו שטח עיקרי?

מדובר בשטח המשמש לעיקר הפעילות, לפי תקנות התכנון והבניה שטח עיקרי כולל את כל השטחים בהם יש רצפה ותקרה ומשמשים ישירות ליעוד שלשמו הוקמו – לדוגמא בבית מגורים השטחים שיחשבו כשטחים עיקריים יהיו חדרי הדירה, המטבח, האמבטיה, השירותים, המסדרון ומרפסות מקורות, כולל השטח שמתחת לעובי הקירות.

 

מהו שטח שירות?

“שטחי-שירות” הם שטחי רצפות שאינם משמשים ליעוד “מגורים” אלא משרתים אותו, למשל: הממ”ד, חדרי-מדרגות, חדרי-מכונות, שטחים המיועדים למערכות טכניות (חדר גנרטור, משאבות וכו', מחסנים, חניות ומרפסות לא-מקורות – כולל עובי הקירות המקיפים אותם.

 

מהם ההבדלים בין שטח עיקרי ושטח שירות?

שטח עיקרי ושטח שירות הם סוגים שונים של שטחי בניה, החלוקה ביניהם מתבצעת לפי ייעוד הקרקע והשימושים המותרים בכל שטח. במהלך הגשת בקשה להיתר בנייה יהיה רשום בגרמושקה ובחישובי השטחיים אילו שימוש מיועד לכל שטח ,האם הוא נחשב עיקרי או שירות, וכמה שטח יש בסה"כ משני הסוגי, כמובן שהכל צריך להיות בהתאם לזכויות הבניה של השטח.

 

סיכום

אנו במוזס תכנון ורישוי מגישים מאות בקשות להיתרי הבנייה, גם לבניה חדשה וגם לתוספות בנייה לבית פרטי, הגשות אלו כוללות חישובי שטחים, ניתוח תב"עות ותכנון בהתאם לזכויות הבנייה. חשוב לציין כי תהליך זה מצריך אנשי מקצוע מהתחום אשר מכירים את ההתנהלות מול הרשות האחראית על האזור בו מבוקשת העבודה בהתאם להנחיות ומדיניות של אותה הרשות. ליווי מקצועי יוכל להבטיח התנהלות חלקה ומהירה של התהליך ללא עיכובים וללא הוצאות מיותרות.

אז פנו אלינו עוד היום ואנו נדאג שתקבלו את היתר הבניה בדרך המהירה ביותר והחסכונית ביותר.

 

קוביית רישוי עסקים

השאירו פרטים ואחזור אליכם בהקדם

דילוג לתוכן