073-374-6880

תוספת בנייה לבית פרטי

תוספת בנייה המיועדת עבור בעלי בתים פרטיים או דירות קרקע המעוניינים להגדיל את שטח המבנה הקיים. הרחבת השטח או תוספת בניה על הגג מצריכה קבלת היתר בניה. על מנת להכין את הבקשה לקבלת היתר בנייה עבור הרשות המקומית יש צורך באיסוף מסמכים ואישורים.

תוספת חדר לבית קרקע

תוספות בנייה לבתים פרטיים הן רבות ומגוונות וכוללות בעיקר תוספת חדר או ממ"ד, הוספת חדר שירות, תוספת חדר על הגג, סגירת מרפסת, תוספת בניה קלה, בנייה מגבס וכדומה.

הרשות המקומית צריכה לבחון את הבקשה לקבלת היתר בניה עבור התוספת המבוקשת. ישנם כמה קריטריונים שיש לעמוד בהם על מנת לקבל היתר לתוספת בנייה.

  • עדכון תב"ע (תכנית בנין עיר) – כאשר התב"ע עדכנית, קיימת אפשרות לקבל היתר לתוספת בניה.
  • שטח שירות – כאשר מעוניינים בתוספת בנייה עבור שטחי שירות, מדובר על שטח שאינו מיועד למגורים אלא לצרכים אחרים כגון מחסן, חניה, מרתף (עד לגובה של 2.5 מטרים) חדר אשפה וכדומה.
  • תוספת ממ"ד – תוספת ממ"ד עבור כל בית או דירה, גם אם הממ"ד אינו נכלל בשטח המותר לבניה.
  • זכויות בניה – במידה ועומדות זכויות בניה נוספות על הבית או הדירה ולא נוצלו במלואן. ניתן לנצל שטחי בניה בשלב מאוחר יותר והן יוגדרו כתוספת בניה.

 

תוספת בנייה על גג פרטי

ישנם בעלי בתים פרטיים המעוניינים לנצל את השטח הנמצא על גג ביתם לצורך תוספת חדר. אישור עבור תוספת בניה על הגג יינתן בשני מקרים. המקרה הראשון כאשר בעל הדירה מחזיק בבעלות פרטית על הגג ונחשב לבעלים החוקיים של הגג, במידה והגג אינו נמצא בבעלותו הפרטית, יש לקבל הסכמה של 75% מן הדיירים המתגוררים בבניין, כמו כן הדייר יכול לרכוש את הגג. תוספת הבניה על הגג תתאפשר בהליך רישוי להיתר בכפוף לאישור וועדת הרשות המקומית לתכנון ובניה.

 

תוספת בנייה קלה לבית פרטי

תוספת בניה תוכל לשדרג את איכות החיים של דיירי הבית על ידי הקצאת חדר נוסף או מקום אחסון נוסף. כמו כן עם הזמן המשפחה מתרחבת ובמקרים מסוימים יש לשקול מעבר דירה או הרחבת הדירה הקיימת, תהליך חיפוש דירה חדשה וחיפוש אחר קונים של הדירה הנוכחית הינו תהליך ארוך, מייגע וכמובן יקר מאד.

במקום לבזבז הרבה מאד זמן בחיפוש אחר דירה גדולה יותר, מומלץ לבצע תוספת בניה וליהנות מכל היתרונות של הרחבת שטח הדירה. כמו כן אם בסופו של דבר תחליטו למכור את הדירה גם לאחר ההרחבה, באופן אוטומטי ערך הדירה יעלה בעקבות תוספת הבניה. את תוספת הבניה ניתן לעשות בבניה קלה ולחסוך במקרים מסויימים כ- 20% מהוצאות הבניה, חשוב מאוד לבדוק עם המשרד המתכנן כבר במסגרת הליך הרישוי, שניתן לבצע את התוספת בבניה קלה, וועדות רבות לא מאפשרות זאת או מאפשרות בתנאי שהתוספת תטויח ותראה כבניה קונבנציונלית.

אז מה עושים?

כדי להוציא אל הפועל את תכנית תוספת הבניה, יש לפנות לאדריכל, כמו כן האדריכל מתכנן את התוספת למבנה וכן מגיש את הבקשה לרשות המקומית. הבקשה לקבלת היתר עבור תוספת בניה כוללת את התכנון האדריכלי, אישורים ומסמכים רלוונטיים, אישור של מהנדס בניין, פרטי בעל הנכס, הוכחת בעלות על הנכס וכדומה. כמו כן הבקשה כוללת פירוט של סוגי חומרי הגלם המיועדים לבניה, מידות המבנה, חישובים שטחים ועוד.
תוספת בניה לבית פרטי תורמת להשבחת הנכס, כמו כן ערכו יעלה וכן יהיה נוח יותר עבור משפחה שהולכת ומתרחבת עם השנים. תוספת בניה לבית פרטי תוכל לשמש לצרכים שונים כגון הוספת חדר לילד, הוספת חדר עבודה ביתי, חדר משחקים לילדים ועוד.

כדי לדעת מראש האם כל שטח הבניה נוצל במלואו מומלץ לפנות למשרד אדריכלים ששתחום התמחותו הוא טיפול בהיתרי בניה, על מנת לבדוק עבורכם את אחוזי הבניה הקיימים בביתכם והאם תינתן לכם האפשרות לבנות חדר נוסף. חשוב להגדיר מראש את התקציב שתהיו מעוניינים להשקיע בתוספת בנייה. מומלץ לשוחח עם האדריכל לגבי העלויות הצפויות לכם על תוספת הבניה. האדריכל מכין את התכנית האדריכלית לתוספת המבנה ויכול לתת הערכה של העלות הכוללת. חשוב לדעת שמחיר תוספת הבניה מושפע מגורמים שונים כגון סוג חומרי הגלם, סוג הבנייה כגון בניה קלה או בניה קונבנציונלית וכדומה.

 

תהליך קבלת היתר לתוספת בניה

תהליך תכנון הבניה והכנת התכנית האדריכלית לתוספת בניה הינו הליך קצר ביחס להליך הרישוי לקבלת היתר הבניה. האדריכל מגיש את התכנית האדריכלית של המבנה המכונה "גרמושקה" לוועדה המקומית לתכנון ובניה, את ההיתר לתוספת בניה ניתן להפיק תוך תקופה של בין 8 ל- 14 חודשים.

משרד מוזס רישוי ותכנון אדריכלי הינו משרד אשר מקדם תוספות בניה לבתים פרטיים בלמעלה מ30 רשויות שונות.
לצורך בדיקת הזכויות לתוספת במגרשכם או התחלת הליך רישוי לתוספת בניה.
צרו איתנו קשר עוד היום ונשמח לתת לכם שירות שרק במשרד מוזר רישוי ותכנון תוכלו לקבל.

אולי תתעניין גם ב:

קוביית רישוי עסקים

השאירו פרטים ואחזור אליכם בהקדם

דילוג לתוכן